Wandelen 

We hebben Hans Ripken bereid gevonden om de nieuwe promotor te worden voor De Lunch-wandeling op donderdag

De wandelingen gaan weer van start op Donderdag 15 april 2021

We willen graag weten hoe groot jullie enthousiasme hiervoor is en vragen jullie om je aan te melden bij Hans op email: hyripken@gmail.com

De wandelingen zijn iedere 1e en 3e donderdag van de maand.

We verzamelen ons om 10.45 uur bij het clubgebouw en vertrekken ca om 11.00 uur.

Hans vertelt ons waar we op die dag gaan wandelen en gaan daar dan samen heen.

De wandeling duurt een uurtje en is van de ´categorie´ makkelijk 😉.

Hij is voor iedereen die niet aan de andere wandelingen kan of wil deel te nemen en natuurlijk mag je ook meewandelen omdat je het gewoon gezellig vindt!!

Aan het einde van de wandeling gaan we op het gemak wat drinken en daarna lunchen.

Vergeet niet comfortabele wandelschoenen aan te doen en neem eventueel een flesje water mee voor onderweg.

Aanmelden kun je doen via een email naar: hyripken@gmail.com

1e en 3e dinsdag van de maand korte wandeling met lunch door Lothar Cnossen.

Voor de kortere wandelingen geldt, dat de deelnemers zich om 9.30 uur verzamelen bij de benedeningang van het club-gebouw.

Elke deelnemer kan zich hierna inschrijven voor de korte wandeling en vervolgens kun je aangeven of je nog wilt deel-nemen aan de gezamenlijke lunch na afloop van de wandeling. 

Deze lunch bestaat uit een menu, welke door de promotor in een vooraf uitgekozen restaurant wordt samengesteld.

Na alle verplichte handelingen wordt nog even gecheckt of iedereen is voorzien van vervoer of dat hij/zij zonder vervoer met anderen kunnen meerijden. Het vertrek zal zijn om 10.00 uur.

Deze wandelingen duren gemiddeld 2 tot 2,5 uur over grotendeels goed begaanbare paden met niet al te grote hoogteverschillen.

Goede wandelschoenen en water zijn bij alle wandelingen een vereiste. 

Voor vragen kunt u bellen naar:

Lothar Cnossen + 34 678 156 977

Bergwandelingen (zonder lunch)

De deelnemers verzamelen zich bij de beneden ingang van het clubgebouw. De promotor vertelt dan waar op die dag zal worden gestart en legt de route daarheen uit. Men gaat met eigen vervoer; zo mogelijk wordt gecarpoold. Vertrek is om 9u30uur.

De wandelingen duren gemiddeld 3 tot 5 uur, zijn 5 tot 10 kilometer lang en kennen van 300m tot 600 meter stijging; check het programma voor details.

Voor bergwandelingen is een goede gezondheid, geen hoogtevrees en fit zijn een voorwaarde. Zorg voor goede (liefst hoge) wandelschoenen, voldoende water en voedsel, regenkleding, zonwering en een EHBO-setje. Ook is het belangrijk te controleren of je reisverzekering bergwandelingen dekt.

Voor meer info mail naar Danny of Hugo:

Fantastisch nieuws voor de bergwandelaars. Hugo en Danny willen met de liefhebbers een wandeltest doen om eens te polsen hoeveel leden er zijn die deze leuke activiteit eens willen proberen. Het genieten van de prachtige natuur in ons mooie achterland is er zeker bij met geweldige vergezichten, foto waardig. We verzamelen aan de club om 9u30. Hou er rekening mee dat de wandeling ongeveer 4 tot 6 uren kan duren . Zorg voor goede wandelschoenen, een gezonde conditie en een flesje water voor onderweg. Na de inspanningen een lekker glaasje om de dorst te lessen in een leuk barretje hoort er zeker bij voor de liefhebbers.
Het hoogteverschil kan oplopen van 300m tot 600m afhankelijk van de wandeling. Veel succes Danny en Hugo met dit prachtig sportief initiatief!



Legenda bergwandelingen

Duur: geschatte tijdsduur inclusief pauzes in uren

Afstand: geschatte afstand in kilometers

Stijging: geschatte cumulatieve stijging in meters


Zwaarte: combinatie van factoren : zie hieronder

L = licht, tot 4,5 uur op goede paden en minder dan 200 meter stijging.

M = matig, tot 12 km, minder dan 400 meter stijging en minder dan 50% zon-der pad.

R = redelijk zwaar, meer dan 400 m stijging en/of meer dan 15 km met soms ruw terrein.

Z = zwaar, meer dan 600 m stijging en/of meer dan 15 km met steile, losse of zwaar begroeide stukken.

K = klauteren met handen en voeten.